الأربعاء، مارس ٣٠، ٢٠١١

هو انا ليه نازل يوم الجمعة 1 ابريل ؟





هو انا ليه نازل يوم الجمعة 1 ابريل ؟

عشان دم حوالي 1000 شهيد و 6000 جريح ولسة مفيش " واحد" اتحاسب

عشان فلوسنا اللي متبعزقة في بنوك العالم ومفيش اي خطوات جادة عشان يتم تجميد حسابات الحرامية ومصادرة فلوسهم

عشان محاكمة الرئيس المخلوع ومراته واولادة مؤجلة لأجل غير مسمى

ومحاكمة عز وجرانة والمجرم حبيب العادلي لسة مؤجلة

انا نازل يوم الجمعة عشان قضية خالد سعيد اللي بقالها ما يقرب من سنة لسة مؤجلة

انا نازل يوم الجمعة عشان مش عاوز ثورتنا تبقى ثورة ذات نتائج مؤجلة !!

انا نازل يوم الجمعة عشان الحزب الوطني لازم يتحل

وعشان الأعلام اللي بندفع فلوسه من جيوبنا لازم ينضف عن بكرة ابيه

أنا نازل يوم الجمعة عشان صفوت الشريف وزكريا عزمي وفتحي سرور ماشيين يبرتعوا في البلد ويعملوا لقاءات صحفية ويتصلوا بالتليفزيون ومفيش حد قرب لهم ولا وجه لهم حتى سؤال

انا نازل يوم الجمعة عشان خايف على الثورة وحاسس انها بترجع لورا

انا نازل يوم الجمعة عشان في صورة ضبابية لمستقبل مصر والثورة كل يوم الجيش بيثبتها

انا نازل يوم الجمعة عشان حق التظاهر السلمي ده حق مكتسب لكل حر في العالم ومش ممكن نستغنى عنه

انا نازل يوم الجمعة عشان اقول لكل ظالم وكل فاسد بيحاول يهرب من افعاله بفلوسنا ودمنا .. اقوله احنا لسة متعبناش ومش هنيأس .. وزي ما بدأت بقوتنا وعزميتنا .. لازم تنتهى بانتصارنا

انا نازل يوم الجمعة عشان أحمي الثورة

انا نازل يوم الجمعة عشان ام صوتي لكل واحد بيقول " عاوزين حقنا.... فلوسنا ودمنا " وعمرنا ما هنفرط فيه


Posted by Mahmoud Hafez :: الأربعاء, مارس ٣٠, ٢٠١١ :: 0 Comments:

Post a Comment


Free Web Site Counters
Get a Free Web Site Counters